بازار عمده فروشان چه نوع بازاری است؟

بدون تردید برای شما هم پیش آمده است که تمایل به خرید محصولی داشته باشید و به شما خرید از بازار عمده توصیه شده باشد. اما آیا علت آن را می داند؟ آیا می دانید در این نوع بازارهای عمده فروشی چه محصولات و کالاهایی عرضه می شوند؟

عمده فروشان افرادی هستند که نقش واسطه را بین تولیدکننده و خریدار عمده ایفا می کنند. این افراد محصولات را از تولیدکننده خریداری نموده و در اختیار خرده فروشان و خریداران عمده قرار می دهند. از این رو دیگر نیاز نیست خرده فروشان و خریداران عمده به صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کنند.

حال که دریافتیم عمده فروشان چه کسانی هستند، بهتر می توانیم دریابیم در بازار عمده چه می گذرد. این نکته را در نظر داشته باشید که عمده فروشان هیچ نوع ارتباطی با تولید کنندگان و مشتری ها ندارند. آنها تنها محصولات و کالاها را از تولیدکنندگان بزرگ خریداری نموده و در بازار به خرده فروشان عرضه می کنند. با این روش دسترسی خرده فروشان را به محصولاتی که نیاز دارند، آسان می نمایند.

امروزه این عمده فروشان بازار عمده خود را به صورت اینترنتی و آنلاین نیز گسترش داده اند. یعنی خرده فروشان دیگر نیازی نیست برای خرید محصولات و کالاهایی که نیاز دارند، مستقیم با عمده فروشان ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند به صورت اینترنتی اقدام به خرید نموده و در محل مورد نظر خود محصولات را تحویل بگیرند. این روش یک خرید عالی و مقرون به صرفه با کمترین سختی خواهد بود.

بازار عمده فروشی

 

مزایای خرید از بازار عمده فروشان

اگر بخواهیم هزینه برقراری ارتباط خرده فروشان با تولیدکنندگان را بررسی نماییم، باید بگوییم این مسئله چندان مقرون به صرفه نخواهد بود. زیرا خرده فروشان باید برای تهیه هر برندی که نیاز دارند، با تولیدکننده آن محصول به صورت اختصاصی ارتباط برقرار نمایند. این مسئله نه تنها زمان بلکه هزینه زیادی را برای آنها در بر خواهد داشت.

همچنین خرده فروشان نمی توانند بیش از نیاز خود را از تولیدکننده خریداری کنند. پس برای آنها خرید از بازار عمده بهترین روش خواهد بود. زیرا آنها می توانند از این بازار هر تعداد محصولی را با هر برندی که نیاز دارند، خریداری کنند. همچنین آنها می توانند محصولات خریداری نموده خود را از نظر کیفیت دسته بندی کنند.

مسلما خرید از بازار عمده فروشان، نه تنها می تواند روند خرید را برای خرده فروشان سرعت ببخشد، بلکه می تواند به آنها کمک کند تا در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند. در نهایت محصولی که به مشتری عرضه می شود نیز با قیمت مناسب تری خواهد بود. تمامی این مزایا منجر شده است تا امروزه بسیاری از بازارهای عمده فروشی موفق شوند محبوبیت زیادی در میان مردم کسب کنند.

دلایل وجود عمده فروشان معتبر در بازار

به چند دلیل مهم ما در کشور نیاز داریم تا عمده فروشان فعالیت کنند. از مهمترین این دلایل باید به تسهیل در روند خرید محصولات و کالاهای مختلف اشاره کنیم. به طور کلی تولیدکنندگان نمی توانند با تمام خرده فروشان ارتباط برقرار نموده و محصولات تولیدی خود را به آنها عرضه کنند. اما عمده فروشان می توانند به عنوان واسطه و رابط میان خرده فروشان و تولیدکنندگان قرار گیرند.

با این اتفاق، خرده فروشان و تولیدکنندگان می توانند بدون نگرانی در بازار عمده اقدام به خرید و فروش محصولات خود نمایند. دلیل دیگری که می توانیم برای وجود عمده فروشان بیان کنیم، تسهیل در فرایند حمل و نقل است. خرده فروشان اصولا هزینه بالایی برای جابجایی محصولات خریداری نموده خود باید بپردازند.

اما زمانی که این اشخاص از بازار عمده فروشان مانند باباسلمان خرید می کنند،  دیگر نگران حمل و نقل محصولات و کالاهای خریداری نموده خود نخواهند بود. زیرا عمده فروشان در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب محصولات و کالاهای خریداری شده را به دست خرده فروشان می رسانند. از این رو فرایند حمل و نقل نیز برای آنها آسان تر و مناسب تر خواهد بود. به این دلایل، لازم است عمده فروشان در بازار حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =