ظروف عمده یکبار مصرف

به دلیل راحتی ظروف یکبار مصرف، میزان مصرف آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. ایران یکی از ده کشوری به‌حساب می‌آید که از ظرف‌های یکبار مصرف به‌وفور استفاده می‌کند؛ به همین دلیل تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که در راستای برطرف کردن نیاز افراد فعالیت خود را شروع کرده‌اند. باتوجه‌به کاربرد مورد نظر می‌توانید نسبت به خرید ظروف عمده یکبار مصرف اقدام کنید. این ظروف در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام آمار مختلفی از مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استفاده از ظروف همراه با خود مزایای گوناگونی دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

تهیه ظروف یکبار مصرف به‌صورت عمده

ظروف یکبار مصرف چه انواعی دارد؟

به دلیل مزایایی که ظروف یکبار مصرف دارند، می‌توانید شاهد انواع مختلفی از آن‌ها باشید. هر کدام از این ظروف توانسته‌اند از ویژگی‌های گوناگونی بهره ببرند. انتخاب هر مدل بستگی به هدف، نیاز و بودجه شما دارد. در یک نگاه کلی از لیست زیر می‌توانیم به‌عنوان مهم‌ترین ظرف‌های یکبار مصرف یاد کنیم:

  • ظرف یکبار مصرف کاغذی
  • ظرف یکبار مصرف پلاستیکی
  • ظرف یکبار مصرف آلومینیومی
  • ظرف یکبار مصرف PLA
  • ظرف یکبار مصرف سازگار با محیط‌زیست
  • ظرف یکبار مصرف فومی
  • در ادامه به‌صورت کامل‌تر هر کدام از ظروف فوق را تشریح خواهیم کرد؛ پس همراه ما باشید.

ظروف یکبار مصرف کاغذی

از ظرف یکبار مصرف کاغذی از جمله لیوان کاغذی عمده می‌توانیم به‌عنوان محصولی مقاوم و همچنین دوستدار محیط‌زیست یاد کنیم. علاوه بر این موضوع تهیه این دسته از ظروف بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صنایع و افراد ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. اگر ظرف‌های کاغذی یکبار مصرف را با سایر مدل‌ها مقایسه کنید، متوجه انعطاف‌پذیری بیشتر آن‌ها خواهید شد. نقطه عطف این ظروف، نگهداری آسان از آن‌ها است. همچنین می‌توان به‌راحتی آن‌ها را درون مایکروویو قرار دارد و از این طریق غذا را گرم کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، این ظروف با طبیعت کاملاً سازگار هستند و می‌توان آن‌ها را دوستدار محیط‌زیست نامید.

تولید ظرف یکبار مصرف کاغذی به دو شکل پوشش‌دار و بدون پوشش امکان‌پذیر است. درصورتی‌که برای غذاهای دارای سس و رطوبت به دنبال ظرف یکبار مصرف مناسب هستید، می‌توانید از مدل کاغذی استفاده کنید؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر روغن و چربی دارند.

ظروف یکبار مصرف کاغذی

انواع ظرف‌های یکبار مصرف کاغذی

ظروف عمده یکبار مصرف را می‌توان با کمک مواد گوناگون تولید کرد. مقوا، مقوای فلوتی، نیشکر و سبوس گندم در بین این مواد جای می‌گیرند. ظروفی که با کمک مقوا ساخته می‌شوند، از قابلیت بازیافت برخوردار هستند. همچنین تخمیرپذیری آن‌ها بسیار بالا است. ازآنجایی‌که ظروف مقوایی جاذب روغن و چربی هستند، نباید از آن‌ها برای نگهداری مایعات استفاده کرد؛ در غیر این صورت شاهد نرم شدن و شکنندگی آن‌ها خواهید بود. این ظروف می‌توانند در برابر وزن غذا از خود مقاومت بالایی به نمایش بگذارند. همچنین استفاده از آن‌ها درون فر، بدون مانع است.

اگر ظروف با کمک مقوای فلوتی ساخته شوند، در آن صورت می‌توانند مقاومت خوبی در برابر برش و نشتی داشته باشند. اگر غذای شما دارای سس است، می‌توانید از این ظروف استفاده کنید. ساختار این ظروف سه لایه است؛ به همین علت در شرایط گوناگون می‌توانند دارای مقاومت بالایی باشند. ظروف یکبار مصرف کاغذی با کمک نیشکر نیز تولید می‌شوند. این ظروف بسیار قوی هستند و استحکام بالایی دارند.

اگر می‌خواهید از فر برای گرم کردن غذا استفاده کنید، بهره بردن از این ظروف امکان‌پذیر است. این ظروف با محیط‌زیست کاملاً سازگار بوده و از قابلیت بازیافت برخوردار هستند. برای تولید نوع دیگری از ظروف کاغذی یکبار مصرف، به حضور سبوس گندم نیاز است. ظروف سبوس گندم کاغذی هم تخمیرپذیر و هم تجزیه‌پذیر هستند. می‌توان این ظروف را به مواد ارگانیک تجزیه کرد و سپس از آن‌ها به‌عنوان کود مناسب گیاهان بهره برد. لازم به ذکر است این ظروف توانسته‌اند ظاهر زیبا و جذابی را به خود اختصاص دهند.

کاربردهای ظروف یکبار مصرف کاغذی

انواع ظرف‌های یکبار مصرف کاغذی را می‌توان برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار دهد؛ از جمله:

  •  سرو سالاد
  • سرو پیش‌غذا
  • سرو غذاهای کم‌حجم
  • سرو غذا با رطوبت مناسب

لازم به ذکر است ازآنجایی‌که وزن این ظروف بسیار پایین بوده، حمل آن‌ها بسیار آسان است. همچنین طراحی و تولید ظروف عمده یکبار مصرف کاغذی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع صورت می‌گیرد؛ به همین علت هماهنگی آن‌ها با انواع دکوراسیون امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید این نوع از ظروف را تهیه کنید، فروشگاه باباسلمان در اختیار شما است. این فروشگاه ارائه‌دهنده انواع ظروف عمده با قیمت کامل مقرون‌به‌صرفه است.

کاربردهای مختلف ظروف کاغذی یکبار مصرف

ظرف یکبار مصرف پلاستیکی

نوع دیگری از ظروف عمده یکبار مصرف، پلاستیکی است. در واقع از ظرف پلاستیکی می‌توان به‌عنوان ارزان‌ترین و رایج‌ترین مدل یاد کرد. استفاده از این ظروف برای مهمانی‌ها به‌شدت متداول است؛ زیرا هماهنگی آن‌ها با رنگ تم و دکوراسیون مهمانی آسان است. اگر مراسم رسمی در پیش دارید، می‌توانید از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید به گردش و گشت‌وگذار بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نسبت به تهیه این ظروف اقدام کنید؛ زیرا از لحاظ بودجه بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. به‌طورکلی از ویژگی‌های ظروف پلاستیکی یکبار مصرف می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • کیفیت بسیار بالایی دارند.
  • از نظر قیمت، بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند.
  • در برابر چربی و روغن از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند.
  • استفاده از آن‌ها برای چندین بار امکان‌پذیر است؛ اما از نظر بهداشتی توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید.
  • می‌توان نسبت به تولید آن‌ها در طرح‌‌ها و رنگ‌های گوناگون اقدام کرد.
انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

در تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مواد مختلفی بهره گرفته می‌شود که از آن‌ها می‌توانیم به پروپیلن (PP)، پلی‌استایرن (PS) و همچنین فوم‌های EPS و PET اشاره کنیم. درصورتی‌که ظروف پلاستیکی یکبار مصرف با کمک پروپیلن تولید شوند، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را درون فر یا مایکروویو جای داد. از ویژگی‌های آن‌ها می‌توانیم به استحکام و مقاومت بالا اشاره کنیم. همچنین هیچ‌گونه خم‌شدگی هنگام استفاده به چشم نخواهد خورد. ارزان‌ترین ماده‌ای که به‌منظور تولید ظروف پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروپیلن است.

همچنین می‌توانید شاهد انعطاف‌پذیری بسیار بالایی از آن‌ها باشید. ازآنجایی‌که میزان انعطاف‌پذیری بالا است، حتی اگر تحت فشار بالا قرار بگیرند نیز نمی‌شکنند و تنها خم خواهند شد. تحمل گرمایی این ظروف 120 درجه سانتی‌گراد بوده که یک آمار فوق‌العاده است. هر چند پروپیلن را می‌توان بازیافت کرد؛ اما بااین‌وجود باید به شرایط موجود توجه داشت. اگر این ماده در طبیعت رها شود، تجزیه نخواهد شد؛ به همین دلیل مشکلات زیادی را برای محیط‌زیست به وجود خواهد آورد.

نوع دیگری از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف با کمک پلی‌استایرن تولید می‌شوند. کیفیت این ظروف قابل‌قبول بوده و می‌توانید شاهد قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه نیز باشید. از ویژگی‌های این ظروف می‌توانیم به مقاومت بالا، استحکام مناسب و همچنین انعطاف‌پذیری ویژه اشاره کنیم. استفاده از آن‌ها برای چندین بار نیز امکان‌پذیر است. دسته دیگری از ظروف برای تولید نیاز به فوم EPS دارند.

این ظروف قادر هستند غذا را تا حدودی در خود گرم نگه دارند. لازم به ذکر است نمی‌توان این ظروف را در فر و مایکروویو گذاشت. همچنین با یکبار استفاده، باید دور انداخته شوند. ظروف ساخته‌شده از ماده PET می‌توانند انواع وزن و دما را تحمل کنند. همچنین می‌توانند از خود مقاومت بالایی در برابر شوک‌های سرمایی، گرمایی و البته فشار نشان دهند. استفاده از آن‌ها برای چندین بار نیز امکان‌پذیر است.

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

آیا از ظرف‌های پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنیم یا خیر؟

به‌طورکلی باید بگوییم فروش ظروف عمده یکبار مصرف به‌وفور انجام می‌شود؛ زیرا در مقایسه با سایر مدل‌ها قیمت ارزان‌تری دارند. استفاده زیاد از این ظروف می‌تواند سلامتی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد و همچنین آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد کند؛ پس برای اینکه بتوانید از خطرات موجود جلوگیری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از ظروف پلاستیکی در جهت نگهداری غذا و نوشیدنی‌هایی با دمای بالا استفاده نکرده و گزینه‌های دیگر را جایگزین کنید.

ظرف‌های یکبار مصرف PLA

ظروف یکبار مصرف PLA یا گیاهی توانسته‌اند از محبوبیت بالایی بهره ببرند. در واقع PLA در دسته‌بندی پلیمرها جای می‌گیرد که از نشاسته ذرت یا نیشکر ساخته می‌شود. ظروف گیاهی با محیط‌زیست سازگاری بسیار بالایی را نشان می‌دهند و در طبیعت به‌راحتی از قابلیت تجزیه‌پذیری برخوردار هستند. لازم به ذکر بوده انعطاف‌پذیری این ظروف بالا است و از نظر بهداشتی نیز کاملاً مناسب هستند.

استفاده از این ظروف خطری نخواهد داشت و به دلیل ایمنی بالایی که دارند، سلامت افراد را تهدید نخواهند کرد. می‌توانیم این‌طور بیان کنیم ظروف گیاهی شباهت زیادی به نمونه‌های پلاستیکی دارند؛ با این تفاوت که منشأ تولید آن‌ها به ترتیب گیاه و پلاستیک است.

ظروف گیاهی یا PLA

ظروف یکبار مصرف فومی

از دیگر ظروف عمده یکبار مصرف می‌توانیم به مدل فومی اشاره کنیم. برای شرایط غیررسمی می‌توان از این ظروف بهره برد. اگر به پیک‌نیک می‌روید و غذایی دارید که نمی‌خواهید مجدد آن را گرم کنید، باید بگوییم این ظروف مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب هستند؛ زیرا از این قابلیت برخوردار هستند که گرمی غذا را حفظ کنند. در اغذیه‌فروشی‌ها و مراکز تهیه غذا این ظروف استفاده بسیاری دارند.

همچنین افراد برای پخش نذری می‌توانند از این ظروف بهره ببرند. ظروف فومی وزن سبکی دارند؛ اما بااین‌وجود می‌توانند مقاومت بالایی از خود به نمایش بگذارند. توزیع این ظروف در رنگ‌های مشکی، سفید و همچنین کرم صورت می‌گیرد. اصلی‌ترین عیبی که می‌توانیم از این ظروف نام ببریم، تنوع نه‌چندان زیاد است. شکل ظاهری ظرف یکبار مصرف فومی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را در مهمانی‌ها به کار گرفت.

ظروف آلومینیومی یکبار مصرف

نوع دیگری از ظروف یکبار مصرف، آلومینیومی است. نوع آلومینیومی در بین پرکاربردترین ظروف جای می‌گیرد که مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد. از این ظروف می‌توانیم به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه برای پخت‌وپز یاد کنیم؛ زیرا مقاومت خوبی در فر دارند. دمایی که این ظروف می‌توانند تحمل کنند، در بازه منفی 20 تا مثبت 380 درجه قرار می‌گیرند. ازآنجایی‌که ظروف آلومینیومی را می‌توان بازیافت کرد، پس برای طبیعت و محیط‌زیست نیز ضرری نخواهند داشت. همچنین استفاده از آن‌ها باعث وارد شدن آسیب به مصرف‌کنندگان نخواهد شد.

ظروف آلومینیومی یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط‌زیست

آخرین گزینه از ظروف عمده یکبار مصرف می‌توانیم نمونه‌های سازگار با محیط‌زیست را نام ببریم. افرادی که به طبیعت و سلامت محیط‌زیست توجه نشان می‌دهند، می‌‌توانند نسبت به استفاده از ظروف اقدام کنند. این ظروف در دو شکل مختلف وجود دارند که شامل تجزیه‌پذیر و تخمیرپذیر می‌شوند؛ به همین علت می‌توانید از بین آن‌ها یک مدل را انتخاب کنید. برای تولید این ظروف از موادی همچون بامبو، چوب، برگ نخل و نیشکر استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که کیفیت تولید این ظروف بسیار بالا است، تقاضا برای تهیه آن‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ به همین علت کارخانه‌های زیادی دست به تولید آن‌ها زده‌اند.هر کدام از انواع این ظروف می‌توانند قابلیت‌های گوناگونی از خود به نمایش بگذارند. به‌عنوان‌مثال مدل‌های چوبی این ظروف علاوه بر مقاومتی که در دماهای بالا دارند، در برابر تغییر شکل نیز مقاومت نشان می‌دهند. بو و طعم غذا در این دست از ظروف کاملاً حفظ می‌شوند و این یک نقطه قوت بزرگ است. برخی از ظروف با کمک برگ درخت خرما ساخته می‌شوند.

این ظروف می‌توانند مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهند. همچنین بهترین گزینه برای نگهداری از نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد و گرم هستند. اگر ظروف با کمک پالپ سلولزی به تولید برسند، در آن صورت می‌توان از آن‌ها برای نگهداری مایعات بهره برد؛ زیرا به‌هیچ‌عنوان خم نمی‌شوند. ظروفی که با کمک بامبو ساخته می‌شوند، توانسته‌اند به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند؛ زیرا ظاهر آن‌ها بسیار شیک بوده و می‌توانند مقاومت بالایی از خود نشان دهند؛ در نتیجه برای پذیرایی گزینه خوبی هستند.

قیمت ظروف عمده یکبار مصرف چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است برای تهیه ظروف عمده یکبار مصرف چقدر هزینه باید بپردازیم؟ عوامل و فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند تأثیرگذاری خود را روی قیمت این ظروف اعمال کنند. هر کدام از این عوامل اهمیت بالایی دارند و هنگام خرید از توجه به آن‌ها نباید غافل شوید. به‌طورکلی این عوامل پراهمیت شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • جنس ظروف

اولین پارامتری که تعیین‌کننده قیمت ظروف عمده یکبار مصرف بوده، جنس است. همان‌طور که مشاهده کردید این ظروف در جنس‌های مختلفی به تولید می‌رسند و هر یک می‌توانند ارائه‌دهنده ویژگی‌های متعددی باشند. در حال حاضر ارزان‌ترین ظرف‌های یکبار مصرف، نوع پلاستیکی است. اگر بودجه کافی برای تهیه سایر مدل‌ها ندارید، می‌توانید خرید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را در اولویت قرار دهید.

انواع مختلف جنس ظرف‌های یکبار مصرف

  • تعداد ظروف

پارامتر تأثیرگذار دیگر، تعداد ظروف است. هر صنعت و مصرف‌کننده‌ای باتوجه‌به نیاز خود تعداد مختلفی از این ظروف را تهیه می‌کنند. شما نیز هنگام تهیه باید به نیازها و اهداف خود توجه داشته باشید تا بعدها با مشکل خاصی مواجه نشوید. طبیعتاً هر چقدر تعداد بیشتری ظروف درخواست کنید، باید بودجه بیشتری را نیز کنار بگذارید. اگر میزان نیاز شما بسیار زیاد است، بهترین راه این بوده که به‌صورت عمده خرید خودتان را انجام دهید. خرید عمده بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فروشگاه باباسلمان در کنار تولید انواع شوینده ارائه‌دهنده انواع ظروف عمده یکبار مصرف است. شما می‌توانید مقرون‌به‌صرفه‌ترین ظروف را از این مجموعه درخواست کنید.

  • کیفیت ظروف عمده یکبار مصرف

از دیگر پارامترهایی که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت ظروف یکبار مصرف شود، کیفیت است. تولیدکنندگان باتوجه‌به موادی که در دسترس دارند، ظروف با کیفیت گوناگون تولید می‌کنند. ازآنجایی‌که کیفیت در این دست از ظروف بسیار اهمیت دارد، باید از بهترین مواد بهره گرفته شود. هر چقدر کیفیت مواد بالاتر باشد، محصول نهایی نیز در بهترین حالت خود قرار خواهد داشت. لازم به ذکر بوده کیفیت بالا به معنای قیمت بیشتر نیز است. اگر می‌خواهید محصولات یکبارمصرف انتخابی شما در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند، ما به شما فروشگاه باباسلمان را پیشنهاد می‌کنیم.

از ظروف عمده یکبار مصرف در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

تقریباً هر کجا که می‌روید، می‌توانید نشانه‌ای از ظروف عمده یکبار مصرف را مشاهده کنید. زمانی که از این ظروف استفاده ‌کنید، دیگر دغدغه شستشو نخواهید داشت؛ زیرا می‌توانید بلافاصله آن‌ها را دور بیندازید. رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، سالن‌های پخش غذا و… از متقاضیان اصلی تهیه این ظروف هستند. همچنین در شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای پخش غذا به کارکنان می‌توان از این ظروف نهایت بهره و استفاده را برد.

برای تهیه انواع ظرف یکبار مصرف چه باید کنیم؟

اگر برای مهمانی، شرکت، گشت‌وگذار و… نیاز به ظرف دارید، می‌توانید نسبت به خرید ظروف عمده یکبار مصرف اقدامات لازم را انجام دهید. این ظروف قیمت مناسبی دارند و سرو انواع غذا و نوشیدنی نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد. برای خرید این ظروف باید به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که به کیفیت نگاه ویژه‌ای دارند. باباسلمان همان فروشگاهی است که می‌تواند هر فردی را به خود جذب کند. ظروف عمده توسط این فروشگاه در بالاترین کیفیت ممکن عرضه می‌شوند؛ به همین علت نیازی نیست نگران باشید. همچنین اگر دغدغه قیمت دارید، باید به شما بگوییم قیمت‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند؛ پس دست روی دست نگذارید و اجازه دهید باباسلمان نیازهای شما را برطرف کند.

لیوان کاغذی - تهیه و خرید ظروف عمده یکبار مصرف

سخن آخر

امروزه آمار خرید ظروف عمده یکبار مصرف بسیار افزایش داشته است؛ زیرا استفاده از آن‌ها بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است. این ظروف در انواع مختلفی به خط تولید می‌رسند و می‌توانند دارای مزایا و ویژگی‌های گوناگون باشد. از مهم‌ترین این ظروف می‌توانیم به پلاستیکی، گیاهی، آلومینیومی و کاغذی اشاره داشته باشیم. هر کدام از این انواع دارای مدل‌های مختلفی هستند؛

به همین علت دست شما در انتخاب کاملاً باز است. عوامل مختلفی وجود دارند که باعث خواهند شد قیمت این محصولات بالا و پایین شوند که کیفیت، جنس و تعداد نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌روند. اگر نیازمند تهیه این ظروف هستید، کافی است سفارش خود را با کارشناسان باباسلمان در میان بگذارید. پیش از خرید می توانید لیست قیمت محصولات باباسلمان را مشاهده کنید و در صورت وجود هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =