تفاوت پودر ماشینی و پودر دستی

مواد شوینده که در نمونه های مختلف همچون پودر ماشینی و پودر دستی تولید می شوند، برای از بین بردن لکه ها و آلودگی ها از روی لباس استفاده می شوند. این مواد شوینده به تنهایی قادر نیستند لکه ها و آلودگی ها را از روی لباس پاک کنند. نیاز است که در آب حل شوند و سپس فرایند شستشو را تکمیل کنند.

اما این سوال مطرح می شود که آیا تمامی مواد شوینده کاربرد یکسانی در پاکسازی لباس ها از آلودگی دارند؟ یعنی می توان برای از بین بردن هر نوع لکه ای از پودر ماشینی استفاده کرد؟ چرا باید برای برخی از لباس ها از پودر دستی استفاده کرد در حالی که برخی دیگر از لباس ها تنها با پودرهای ماشینی تمیز می شوند؟

باید بگوییم مواد شوینده که تولید و به بازار عرضه می شوند، دارای تنوع بسیار زیادی هستند. هر یک از این مواد شوینده نیز کاربرد خاصی داشته و تنها برای شستشوی نوع خاصی از لباس ها کاربرد دارد. پس نمی توانیم برای همه لباس ها از پودرهای ماشین لباسشویی استفاده کنیم. همانطور که استفاده از پودرهای دستی برای همه لباس ها مناسب نیستند.

پودر ماشینی همانطور که از نام آن مشخص است، مخصوص استفاده در ماشین لباسشویی است. در حالی که پودر دستی را باید در استفاده با دست به کار برد. افراد زیادی تصویر می کنند که می توان هر دوی این پودرهای شوینده را به صورت برعکس مورد استفاده قرار داد. اما از آنجایی که ترکیبات موجود در این مواد شوینده با یکدیگر متفاوت هستند، بهتر است این اقدام صورت نپذیرد.

یعنی پودر ماشینی را تنها برای ماشین های لباسشویی و پودر دستی را برای شستشوی دستی استفاده کنید. در این صورت می توانید بهترین نتیجه را در استفاده از این مواد شوینده به دست آورید.

پودر ماشینی

مهمترین تفاوت پودر دستی و پودر ماشینی

این دو مواد شوینده با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. یکی از مهمترین این تفاوت ها، مدت زمان حل شدن آنها است. اصولا پودرهای ماشین لباسشویی قادر نیستند کف زیادی از خود تولید کنند. اما قدرت تمیز کنندگی بالایی دارند. علت عدم تولید کف توسط این پودرها در این است که اگر کف مواد شوینده ماشینی زیاد باشد، در زمان خارج شدن از مخزن شستشو، باعث ایجاد خسارت به سیستم های الکتریکی می شود.

از این رو ترکیباتی در پودر ماشینی به کار می رود که کف تولید نمی کند. تفاوت دیگری که می توانیم برای این دو ماده شوینده بیان کنیم، عدم ایجاد حساسیت پوستی، خارش و سوزش در زمان استفاده از پودرهای دستی است. در حالی که ممکن است برخی در زمان استفاده از پودرهای ماشین لباسشویی، به ترکیبات موجود در این مواد شوینده آلرژی داشته باشند.

از سوی دیگر کف ایجاد شده توسط پودرهای ماشینی، از خود گازی را آزاد می کند که منجر می شود تا به چشم ها آسیب وارد شود. در حالی که این مسئله در زمان استفاده از پودرهای دستی بروز نمی کند. پس این تفاوت ها منجر می شود تا هر یک از مواد شوینده دستی و ماشینی را تنها در موارد خاص خود استفاده کرد.

تفاوت پودر ماشین لباسشویی و دستی

ویژگی پودرهای شوینده دستی و ماشینی

پودرهای دستی دارای لایحه ملایمی بوده و از الیاف لباس های حساس به خوبی مراقبت می کنند. اما پودر ماشینی حاوی آنزیم های فعالی است که ممکن است به الیاف لباس آسیب وارد کند. از سوی دیگر پودرهای دستی برای شستشوی فرش و اجسام مختلف مناسب هستند. زیرا استفاده از آنها آسان است. اما از پودرهای ماشینی تنها باید برای شستشوی اجسام در داخل ماشین های لباسشویی استفاده کرد.

پودرهای دستی کف زیادی تولید می کنند تا بتوانند لکه ها و آلودگی ها را از بین ببرند. در حالی که پودر ماشینی تولید کف کنترل شده ای داشته و تنها به میزان مشخصی کف تولید می کند. اما با وجود کف کمی که این مواد شوینده تولید می کنند، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند. به همین دلیل می توان از آنها برای تمیز کردن اجسام و لباس های خیلی آلوده و کثیف استفاده کرد.

در لیست قیمت محصولات باباسلمان می توانید ب راحتی قیمت و محصولات موجود را مشاهده و در صورت تمایل با شماره های ما برای ثبت سفارش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =