آشنایی با انواع شوینده های پودری

شوینده های پودری به عنوان یکی از نمونه شوینده ها برای از بین بردن لکه ها و کثیفی ها، در تنوع بالایی تولید و به بازار عرضه می شوند. پودرهای شوینده به خوبی قادر هستند پارچه و ظروف را تمیز کرده و از آلودگی پاک کنند. البته در کنار پودرها، مایع شوینده نیز وجود دارد که بسته به نیاز میتوان از آنها به جای پودر استفاده کرد.

با حل شدن شوینده های پودری در آب، تمام گرد و غبار و آلودگی ها از سطوح پارچه پاک می شود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این پودرهای شوینده از مواد شیمیایی و مصنوعی تهیه شده و از این رو می توانند به پارچه ها آسیب زیادی وارد کنند. از این رو باید بسته به نوع پارچه، اقدام به انتخاب پودر شوینده مناسب نمایید.

پودر شوینده

اجزای تشکیل دهنده شوینده های پودری

تمام مواد شوینده پودری که تولید و به بازار عرضه می شوند، از اجزای تشکیل دهنده اصلی و خاصی برخوردار هستند. از جمله این اجزا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نگهدارنده ها که به منظور افزایش مدت ماندگاری پودرهای شوینده استفاده می شوند.
  • آنزیم ها که برای از بین بردن راحت تر لکه های خاص همچون خون و … به کار برده می شوند.
  • پلیمرها که قادر هستند کثیفی را نابود کرده و از رسوب گذاری مجدد بر روی لباس ها جلوگیری کنند.
  • سورفکتانت ها که موثرترین مواد داخل شوینده های پودری هستند و به از بین بردن ذرات کثیف بر روی پارچه کمک می کنند.

علاوه بر این ترکیبات ممکن است در پودرهای شوینده، ترکیبات دیگری نیز استفاده شود. وجود این ترکیبات به اثر بخشی بیشتر پودرهای شوینده کمک شایانی می نماید. از این رو هر چه تعداد ترکیبات موثر برای لکه بری در پودر شوینده بیشتر باشد، تاثیر استفاده از آن پودر برای تمیز کردن لباس بیشتر خواهد بود.

انواع شوینده های پودری

آشنایی با انواع پودرهای شوینده

طبق بررسی های صورت گرفته، استفاده از شوینده های پودری نسبت به شوینده های مایع نتیجه بهتری برای تمیز کردن لباس به همراه دارد. اما از آنجایی که ممکن است پودرهای شوینده به راحتی حل نشوند، مشکلاتی را برای شستشوی لباس ها به وجود می آورند. از این رو برخی از افراد ترجیح می دهند به جای پودر از مایع شوینده استفاده کنند.

با این حال شوینده های پودری هنوز محبوبیت بالایی دارند و در نمونه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. از نمونه پودرهای شوینده متداول باید به موارد زیر اشاره کنیم:

پودر شوینده ماشینی

استفاده از این مواد شوینده نسبت به مایع شوینده در دستگاه، مقرون به صرفه تر است. ترکیبات موجود در این پودرها، برای لکه بری بیشتر کثیفی ها موثرتر هستند. می توان متناسب با رنگ پارچه اقدام به خرید یکی از پودرهای شوینده ماشینی نموده و از آن برای تمیز کردن لکه ها از روی پارچه و لباس استفاده کرد.

این نوع پودرهای شوینده را برای شستشوی فرش نیز استفاده می کنند. زیرا کف زیادی تولید نکرده و قدرت لکه بری بالاتری نسبت به پودرهای دستی دارد. البته برای از بین بردن لکه های سخت نیز مناسب بوده و بهتر به پاکسازی لکه از روی پارچه و فرش کمک می کند.

پودر شوینده دستی و ماشینی

پودر شوینده دستی

پودر شوینده دستی که از دیرباز مورد استقبال مردم بوده اند، بیشتر از پودرهای ماشینی کف تولید می کنند. همچنین این پودرهای شوینده بهتر می توانند لکه ها را از روی لباس برطرف نمایند. اما از آنجایی که ممکن است به پوست دست آسیب وارد کنند، بهتر است برای استفاده از آنها از دستکش استفاده شود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نمی توان از پودر شوینده دستی در ماشین استفاده کرد. زیرا کف کردن زیاد این پودرها به دستگاه لباسشویی آسیب وارد کرده و در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. از این رو بهتر است بسته به نیاز و پارچه ای که باید تمیز شود، اقدام به استفاده از شوینده های پودری متنوع نمایید.

تمامی این موارد در پودرهای تولیدی و قابل ارائه در عمده فروشی باباسلمان رعایت شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هشت =