منظور از عمده فروشی چیست؟

عمده فروشی یکی از بهترین روش های کسب و کار و تجارت است، که کالا را به میزان زیاد و مستقیم در اختیار خریداران قرار می دهد. شرکت ها و کارخانه های تولیدکننده اصولا برای کسب سود مناسب و عرضه محصولات خود، خرده فروشی نمی کنند. آنها ترجیح می دهند محصولات و کالاهای تولیدی خود را به صورت عمده در اختیار انبارها و خریداران قرار دهند.

خریداران نیز با تهیه کالا از عمده فروشان، نه تنها در وقت صرفه جویی می نمایند،  بلکه در هزینه خرید کالای مورد نظر نیز صرفه جویی خواهند نمود. زیرا زمانی که محصولی به صورت عمده از تولید کننده خریداری شود، قیمت نهایی برای خریدار مناسب تر محاسبه خواهد شد. در نتیجه نیز سود خرید و عمده فروشی برای این دسته از افراد بیشتر خواهد گردید.

پس به طور کلی باید عمده فروشی را یک نوع روش فروش کالا به اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از مصرف کننده به شمار آوریم. عمده فروشان می توانند واسطه هایی باشند که محصول و کالا را از تولید کنندگان خریداری نموده و در اختیار فروشندگان خرده فروش قرار دهند. آنها نه تنها حمل و نقل و دسترسی به کالاهای مختلف را برای فروشندگان آسان می نمایند، بلکه منجر می شوند تا فروشندگان بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه نموده و به میزان لازم ذخیره کنند.

عمده فروشی محصولات

مزایای عمده فروشی کالا در صنایع مختلف

در ابتدا لازم است بدانید که عمده فروشان تنها در حوزه مواد غذایی و پوشاک فعالیت نمی کنند. بلکه این دسته از افراد در صنایع مختلف همچون لوازم بهداشتی، خودرو، لوازم الکتریکی، محصولات غذایی، تولیدات خام کشاورزی و… . فعالیت می کنند. حضور و فعالیت عمده فروشان در این صنایع مختلف، برای تمامی خرده فروشان لازم و ضروری است.

علت این مسئله نیز در آن است که اصولا افرادی که عمده فروشی می کنند، می توانند عملیات خرده فروشان را به خوبی کنترل نمایند. اما در ارسال محصول به خریداری نهایی دستی ندارند. بلکه آنها تنها به میزان عمده محصولی را تهیه نموده و سپس در اختیار فروشنده قرار می دهند. فروشنده نیز این محصول و کالا را به صورت خرده فروشی در اختیار خریداری نهایی قرار می دهد.

علاوه بر آن باید به یکی دیگر از مزایای عمده فروشی اشاره کنیم و آن هم روند کار سریع و آسان است. فروشندگان زمانی که با عمده فروشان در ارتباط باشند، می توانند در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی کالای مورد نظر خود را تهیه نمایند. آنها نیازی ندارند که مستقیم با تولیدکننده یا واردکننده کالا در ارتباط باشند.

بلکه تنها از طریق برقراری ارتباط با افرادی که عمده فروشی می کنند، می تواند کالای مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان تهیه نماید. در نهایت نیز باید بیان کنیم که وجود عمده فروشان به خرید انبوه و در تنوع جنس بالا کمک شایانی می نماید. زیرا فروشندگان می توانند از هر عمده فروش به میزان مورد نیاز خود اقدام به تهیه جنس خاصی نموده و آن را در اختیار خریداران قرار دهند.

انواع عمده فروشان

انواع عمده فروشان در کشور

عمده فروشان به عنوان واسطه های فعال در صنایع مختلف، در زمینه های مختلفی اقدام به فروش عمده ای کالا و محصول می نمایند. می توانیم این حوزه های فروش عمده ای محصولات و کالاها را چنین دسته بندی نماییم:

  • عمده فروشان عمومی: این دسته از افراد همان عمده فروشانی هستند که ما می شناسیم. یعنی افرادی که از تولیدکنندگان اقدام به خرید محصول و کالا نموده و آن را در اختیار خرده فروشان و فروشگاه ها قرار می دهند.
  • عمده فروشان بازرگان: این دسته از افراد خود تولیدکننده هستند و از طریق نمایندگی ها محصولات و کالاهای خود را در اختیار خرده فروشان قرار می دهند.
  • عمده فروشان تخصصی: برخی از افراد که در زمینه عمده فروشی محصولات و کالا فعالیت می کنند، ممکن است یک حوزه تخصصی را انتخاب کنند. این افراد عمده فروشان تخصصی هستند و تنها در یک دسته بندی و صنعت خاص به فعالیت می پردازند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی وبسایت باباسلمان تماس بگیرید یا لیست قیمت محصولات را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 2 =