معرفی بازار عمده

حتما برای شما هم پیش آمده است که قصد خرید محصولی را نموده اید و به شما توصیه شده است که آن محصول را از بازار عمده تهیه کنید. اما آیا می دانید اصلا منظور از چنین بازاری چیست؟ چرا باید برخی از محصولات و کالاها را از عمده فروشی ها خریداری کنیم؟

عمده فروشان اشخاصی هستند، که به عنوان واسطه ای بین تولیدکننده و فروشنده عمل می کنند. این دسته از افراد با خرید محصولات و کالاها در حجم بالا از تولیدکننده، آن را در اختیار خرده فروشان قرار می دهند. به این صورت دیگر نیازی نیست که خرده فروشان خود با تولیدکنندگان هر محصولی که نیاز دارند در ارتباط باشند.

حال می توانیم بازار عمده را بازاری معرفی کنیم، که عمده فروش در آنجا اقدام به ارائه محصولات خود به خرده فروشان می نماید. این نکته را به خاطر داشته باشید که عمده فروشان نه تولید کننده هستند و نه ارتباطی با مشتری برقرار می کنند. آنها تنها محصولات را از تولیدکنندگان بزرگ خریداری کرده و به دست خرده فروشان می رسانند. با این کار دسترسی خرده فروشان را به محصولاتی که نیاز دارند، آسان می نمایند.

بازار عمده فروشی

مزایای خرید از بازار عمده فروشی

بدون تردید برقراری ارتباط خرده فروشان با تولیدکنندگان و بازرگانان مقرون به صرفه نخواهد بود. زیرا آنها باید برای تهیه هر کالای جزئی با تولیدکننده آن محصول ارتباط برقرار کنند. همچنین خرده فروشان اصولا نمی توانند به میزان عمده یک محصول را خریداری کنند. از این رو آنها نیاز دارند تا از طریق واسطه با تولیدکنندگان ارتباط برقرار نمایند.

بازار عمده این فرصت را در اختیار بازرگانان و تاجران قرار داده است، تا بتوانند محصولات با کیفیت خود را با قیمت مناسبی از تولیدکنندگان خریداری کنند. سپس این محصولات را به خرده فروشان عرضه نموده و آنها نیز محصول را به مشتری عرضه می کنند. بدون تردید با خرید عمده از بازارهای عمده فروشی، هم می تواند روند خرید محصولات را سرعت بخشد، هم هزینه های خرید محصولات ازجمله محصولات بهداشتی و عرضه آن را به مشتری کاهش دهد.

می توان از بازار عمده به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام به خرید محصول نمود. دیگر نیازی نیست خریداران برای تهیه یک محصول به صورت حضوری به مراکز عمده فروشی مراجعه نمایند. آنها می توانند در کوتاه ترین زمان و به سرعت اقدام به تهیه محصول و کالای مورد نظر خود برای عرضه به مشتری نمایند.

بازار فروش عمده

علت وجود عمده فروشان در بازار فروش عمده

به طور کلی وجود عمده فروشان را در بازار فروش عمده محصولات و کالاها، باید به چند دلیل عمده مهم بدانیم:

تسهیل در روند خرید کالا

مهمترین دلیل وجود عمده فروشان، تسهیل روند خرید کالا توسط خرده فروشان است. تولیدکنندگان نمی توانند تنها با خرده فروشان ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را به صورت مستقیم به آنها بفروشند. آنها برای این کار به دنبال واسطه ای هستند که محصولاتشان را خریداری نموده و سپس به خرده فروشان عرضه کند. عمده فروشان دقیقا این مسئولیت را بر عهده دارند و روند خرید و فروش کالا را برای تولیدکننده و خرده فروش آسان نموده اند.

فرآیند حمل و نقل

یکی دیگر از دلایل اهمیت وجود عمده فروشان در بازار عمده فروشی، تسهیل در روند حمل و نقل است. عمده فروشان در جابجایی کالاها توانایی بالایی دارند. از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن محصول خریداری شده از تولیدکننده را به خرده فروش میرسانند. با این فرایند هزینه خرید کالا برای خرده فروشان نیز ارزانتر بوده و در زمان کوتاهی نیز قادر خواهند بود به محصول مورد نظر خود برسند.

کمک به تامین مالی

عمده فروشانی که در بازار عمده فروشی و بازار باباسلمان فعالیت می کنند، با خرید محصولات از تولیدکنندگان، به آنها کمک می کنند تا نیاز مالی خود را برای تولید بیشتر تامین کنند. در اصل عمده فروشان با خرید محصولات تولیدی از تولیدکنندگان و عرضه آنها به خرده فروشان، سرعت و اطمینان تولید بیشتر را به تولیدکنندگان می دهند. از این رو حضورشان در بازار لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =