شلنگ قلیون یکبار مصرف چیست و چه مزایایی دارد؟

با وجود اینکه استفاده از قلیان برای بدن مضرات بسیار زیادی دارد، اما افراد بسیاری برای سرگرمی اقدام به استفاده از آن می نمایند. آنها برای کاهش مضرات استفاده از قلیان، از شلنگ قلیون یکبار مصرف استفاده می کنند تا از خطرات احتمالی بروز آسیب به بدن با انتشار آلودگی ها را کم کنند. این شلنگ ها همانطور که از نامشان مشخص است، یکبار مصرف هستند.

اصولا از شلنگ قلیون یکبار مصرف در مکان های عمومی بیشتر استفاده می شود. رستوران ها و کافه ها، قلیان سراها، سفره خانه ها و … که از قلیان استفاده می کنند، نیاز دارند تا برای کاهش خطرات و بیماریها در میان مصرف کنندگان، از شلنگ های یکبار مصرف استفاده کنند. این شلنگ ها از جنس پلاستیک هستند و با کیفیت بسیار بالایی تولید می شوند.

مهمترین دلیل محبوبیت استفاده از شلنگ قلیان یکبار مصرف، عدم تاثیر طعم و بوی تنباکو بر روی آن است. به همین دلیل این شلنگ ها به سرعت موفق شدند جایگزین شلنگ های قلیان سنتی شوند. می توان به راحتی از طریق عمده فروشی های معتبر اقدام به خرید شلنگ پلاستیکی قلیان نمود و در مراکز عمومی به کار برد.

شلنگ قلیان

ویژگی و مزیت شلنگ قلیون یکبار مصرف

شلنگ قلیان یکبار مصرف پلاستیکی، به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، موفق شده است بیشتر مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت یابد. از جمله این ویژگی های مهم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شلنگ های پلاستیکی قابلیت شستشو دارند.
  • شلنگ های یکبار مصرف به دلیل فلزی نبودن، هرگز دچار زنگ زدگی نمی شوند.
  • شلنگ های یکبار مصرف قلیون مقاوم و محکم هستند و در عین حال از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و له نمی شوند.
  • شلنگ قلیون یکبار مصرف کیفیت بالایی داشته و بهداشتی است.
  • و …

تمامی این ویژگی ها منجر شده است تا بیشتر سفره خانه ها، کافه ها و … تمایل به خرید این محصول داشته باشند. اما از آنجایی که این مراکز نیاز به تعداد زیادی از شلنگ های قلیان دارند، برای خرید باید به سراغ عمده فروشان معتبر روند.

خرید شلنگ قلیون یکبار مصرف از عمده فروشان هم در هزینه و هم در وقت آنها صرفه جویی خواهد نمود. کافه ها و سفره خانه ها می توانند با صرف هزینه مناسب به سرعت از فروشگاه آنلاین باباسلمان اقدام به تهیه شلنگ های قلیان یکبار مصرف نمایند.

شلنگ قلیون یکبار مصرف

مضرات استفاده از شلنگ دائمی قلیان

شلنگ های قلیان دائمی یا سنتی ساختار خاصی دارند که استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند منجر به آسیب دیدگی دستگاه تنفسی فرد شود. داخل این نوع شلنگ های سنتی و دائمی، صدها قارچ، ویروس و میکروب رشد کرده و پس از کام گرفتن وارد ریه فرد می شوند. این میکروب ها در طولانی مدت عفونت هایی را در ریه به وجود می آورند. در نهایت این عفونت ها باعث بروز بیماری های مختلف از جمله سرطان در بدن می شود.

برای جلوگیری از بروز این نوع مشکلات، بهتر است از شلنگ قلیون یکبار مصرف استفاده شود. البته به طور کلی کنار گذاشتن مصرف قلیان بیشتر می تواند سلامتی انسان ها را حفظ کند. اما در صورتی که برخی از افراد علاقه زیادی به استفاده از این دخانیات دارند، بهتر است از شلنگ پلاستیکی استفاده کنند.

شلنگ قلیان دائمی توسط افراد بسیاری دست به دست می شود و قابلیت شستشوی آسان ندارد. از این رو نمی توان هر بار پس از استفاده اقدام به شستن آن نمود. این مسئله منجر می شود تا در یک محیط دوستانه و جمع های گروهی، چندین نفر همزمان از یک شلنگ قلیان استفاده کنند و مشکلات زیادی را برای خود و دوستان دیگر خود به وجود آورند.

قليان يكبار مصرف از کجا تهیه کنیم؟

علاقه مندان به مصرف قلیان، بدون شک نام قليان يكبار مصرف را شنیده اند. این قلیان ها که به تازگی وارد بازار شده اند، از نظر برخی از افراد بی خطر هستند. به همین دلیل افراد بسیاری تمایل دارند تا این نوع قلیان ها را تهیه کنند. قلیان ها در ابتدا که ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفتند، باور بی خطر بودن را در ذهن مصرف کنندگان گنجاندند.

بسیاری از مردم تصور می کردند چون دود تنباکو از میان آب رد می شود، یعنی خطر استفاده از آن برطرف می شود. حتی تولید کنندگان قلیان بیان می کردند که مصرف قلیان خطرات کمتری نسبت به سیگار دارد. این مسئله منجر شد تا افراد زیادی تمایل به استفاده از قلیان بیابند. اما پس از آنکه بیان شد ضرر مصرف یک وعده قلیان با مصرف صد عدد سیگار برابر است، برخی به سراغ ساخت دستگاه های دیگری رفتند.

قليان يكبار مصرف دستگاهی است که امروزه توسط افراد زیادی خریداری می شود. زیرا آنها باور دارند که استفاده از این نوع قلیان ها، خطرات کمتری برای سلامتی بدن آنها به همراه دارد. از سوی دیگر این قلیان ها کاربردهای ویژه ای دارند که توجه افراد زیادی را به خود معطوف نموده است. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای این نوع قلیان ها اشاره خواهیم کرد.

قلیان سنتی

کاربرد استفاده از قليان يكبار مصرف

قلیان های یکبار مصرف محبوب ترین پذیرایی در مراسم دوستانه و رسمی به شمار می روند. در فرهنگ مردم ایران این باور وجود دارد که برای پذیرایی از مهمان، وجود قلیان لازم و ضروری است. از این رو افراد زیادی با تهیه این نوع قلیان ها، از مهمانان خود پذیرایی می کنند. البته باید بیان کنیم که عمده کاربرد استفاده از قلیان های یکبار مصرف، در سفره خانه ها و قلیان سراها است.

در این محیط های عمومی قليان يكبار مصرف برای مشتری سرو می شود، که از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید. مخصوصا پس از شیوع ویروس کرونا، استفاده از این نوع قلیان ها طرفداران بیشتری یافت. به گونه ای که بیشتر جوانان ترجیح می دهند از قلیان های یکبار مصرف در محافل دوستانه و گروه های گردشی خود استفاده کنند.

البته با وجود کاربردهای متنوع قليان يكبار مصرف، باید بیان کنیم که این نوع قلیان ها نسبت به قلیان های اصلی از کیفیت کمتری برخوردار هستند. در اصل تولیدکنندگان قلیان های یکبار مصرف به دنبال جایگزین کم خطرتری به جای قلیان سنتی بودند. از این رو این محصول را وارد بازار کردند تا افرادی که نگران سلامتی خود بودند به جای قلیان سنتی از این نوع قلیان ها استفاده کنند.

اما باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که مصرف تنباکو به هر شکلی که باشد، خطرناک است. از این رو تفاوتی ندارد یک شخص از قلیان سنتی استفاده می کند، یا قلیان یکبار مصرف، در هر صورت با خطر سلامت مواجه است.

قلیان یکبار مصرف

منظور از یکبار مصرف بودن قلیون چیست؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که چرا نام قليان يكبار مصرف را یکبار مصرف گذاشته اند؟ مهمترین دلیل نامگذاری این نوع قلیان ها، شخصی بودن آن است. هر فردی می تواند با تهیه این نوع قلیان ها به صورت شخصی هر زمان که بخواهد، قلیان مصرف کند. تنها دلیل نام گذاری این قلیان ها به یکبار مصرف بودن، اطمینان خاطر بخشیدن به مصرف کننده است.

افرادی که در مراکز تفریحی و رستوران ها قلیان مصرف می کنند، با انتخاب قليان يكبار مصرف به خود نوعی اطمینان خاطر می دهند. به این صورت که این قلیان ها تنها توسط یک نفر استفاده می شوند. در حالی که چنین نیست. چندین بار می توان از این نوع قلیان ها برای افراد مختلف استفاده کرد. مگر آنکه شخصی خود اقدام به خرید قلیان نموده و آن را هر زمان که بخواهد به صورت شخصی مورد استفاده قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =