پودر ماشین لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

بسیاری از مردم کشور برای تمیز کردن لباس های خود، همیشه با این سوال درگیر هستند که پودر ماشین لباسشویی بخرند یا مایع لباسشویی؟ کدام یک از این مواد شوینده تاثیر بهتری بر روی پاکیزگی لباس دارند؟ باید بگوییم پودرهای لباسشویی در تنوع بالایی تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

هر یک از پودرهای ماشین لباسشویی برای لباس های خاصی استفاده می شوند. مثلا پودرهای مخصوص برای لباس های رنگی، پودرهای مخصوص برای ملحفه ها و لباس های سفید و پودرهای لباسشویی کودک. این نوع پودرها دارای آنزیم های مشخصی بوده و تنها برای لباس مورد نظر کاربرد دارد.

مثلا اگر بخواهید لکه ای را از روی لباس کودک پاک کنید، در حالی که منجر به آسیب به بافت لباس او نشود، باید از پودر لباسشویی کودک استفاده کنید.  در کنار پودر ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی وجود دارد، که این مواد شوینده نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند.

می توان مایع لباسشویی را متناسب با لباس های تیره و مشکی، لباس کودک، لباس های مجلسی و خاص و … تهیه کرد. پس تنوع در هر دو نوع ماده شوینده بالا بوده و تنها باید بسته به نیاز، اقدام به خرید یکی از این مواد شوینده نمود.

پودر ماشین لباسشویی یا مایع؟

مقایسه مزایای پودر ماشین لباسشویی با مایع لباسشویی

برای این که بتوانیم دریابید که خرید پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی، ابتدا باید مزایای هر یک از این مواد شوینده را بررسی کنید. مثلا اشخاصی که پودر لباسشویی را انتخاب می کنند، باید بدانند که این ماده شوینده در برابر از بین بردن لکه ها بسیار سرسخت است. از سوی دیگر نوع بسته بندی این ماده با محیط زیست سازگار بوده و آسیبی به آن وارد نمی کند.

همچنین باید بیان کنیم که قیمت پودر ماشین لباسشویی نسبت به مواد شوینده دیگر کمتر بوده و از این رو مقرون به صرفه تر است. به هیچ عنوان در پودرهای لباسشویی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود. از این رو می توان با اطمینان بیشتری اقدام به استفاده از آنها نمود. در حالی که مایع لباسشویی از تنوع بیشتری برخوردار بوده و بهتر می تواند لکه های روغنی را از بین ببرد.

همچنین مایع لباسشویی از مواد شیمیایی کمتری برخوردار است و به همین دلیل سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. می توان از این ماده شوینده برای لباس هایی که الیاف پارچه ملایم تری دارند استفاده کرد؛ تا آسیبی به بافت و الیاف پارچه وارد نشود. پس به طور کلی باید بیان نماییم که هر دوی این مواد شوینده از مزایای خاص خود برخوردار هستند، و می توانند انتخاب مناسبی برای شستشو باشند.

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

مقایسه معایب پودر و مایع لباسشویی

در کنار مزایای بسیار زیادی که برای این دو ماده شوینده بیان نمودیم، باید به برخی معایب آنها نیز اشاره کنیم. پودرهای ماشین لباسشویی در برابر آب سرد، سختی بسیار بالایی دارند. از این رو به راحتی در آب سرد حل نمی شوند. از سوی دیگر درون این مواد شوینده از سدیم سولفات استفاده شده است، که بسیار برای محیط زیست مضر است.

پودر ماشین لباسشویی را باید حتما در محیط خشک و خنک نگهداری کرد. تنها زمانی این ماده شوینده حل می شود که آن را در مقدار زیادی آب بریزید. اما استفاده از مایع لباسشویی، معایب دیگری دارد. مایع ها از نظر قیمت نسبت به پودرهای لباسشویی بیشتر هستند.

این مواد شوینده شاید از نظر ترکیبات برای محیط زیست مضر نباشند، اما به دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی، برای طبیعت مضر خواهند بود.

می توان از مایع لباسشویی برای از بین بردن لکه های جدید استفاده کرد، اما به هیچ عنوان این ماده شوینده برای از بین بردن لکه های سرسخت مناسب نیست. با بررسی و بیان این معایب، لازم است بررسی کنید که انتخاب کدام یک از این مواد شوینده می تواند بهتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =